„Kreatywność to nasza pasja”

Jak wybrać firmę pozycjonującą - podradnik od Google

Maile Ohye pracująca w Google, przedstawiła czym kierować się podczas wybrania firmy SEO, aby wybrać mądrze, zwiększając swoją pozycję w wyszukiwarkach. Zły wybór może nie tylko naciągnąć nas na koszty, ale co gorsza obniżyć naszą pozycję w Google. Poznaj 6 punktów, które pozwolą uniknąć kłopotów.

SEO to skrót od Search Engine Optimilizing (optymalizacja pod wyszukiwarkę internetową). Dla wielu początkujących, ten skrót kojarzy się z czarną magią. Nie ma to jednak nic wspólnego z czarami, wręcz przeciwnie. Przedstawiamy 6 punktów, które przybliżą nam podstawy prawidłowo funkcjonującej agencji marketingowej:

  1. Optymalizacja naszej strony internetowej, której celem jest zwiększenie pozycji w wyszukiwarkach to nie kwestia czarów o natychmiastowym działaniu, którymi często mydlą nam oczy agencje interaktywne, lecz długotrwały proces. Zadanie agencji: uświadomić klienta o efektach działań oddalonych w czasie.
  2. Potencjał w wyszukiwarkach jest tak duży jak potencjał Twojego biznesu i strony internetowej, nie mniejszy i nie większy. Jeśli prowadzisz biznes lokalny, nie daj się naciągnąć na reklamę w całej Polsce. Zadanie agencji: ustalić zasięg działalności i możliwości jakie daje SEO dla danego biznesu.
  3. Ważna jest nie tylko pozycja w wyszukiwarce, ale ogólny odbiór potencjalnych klientów od trafienia na Twoją stronę, poprzez jej odwiedziny, aż do wykonania potencjalnej konwersji, jak chociażby wypełnienie i przesłanie formularza kontaktowego. Zadanie agencji: pomóc przy ulepszaniu każdego z tych elementów.
  4. Rozbudowany zakres działań z zakresu optymalizacji strony, składający się nie tylko z podstawowych działań jak ustawienie odpowiednich tytułów i opisów podstron, ale również oznaczenie języków strony, metadanych i wielu innych. Zadanie agencji: wstępne omówienie działań optymalizacyjnych w sposób zrozumiały dla klienta.
  5. Przedstawione propozycje działania poparte przez Google w artykułach pomocy, filmach lub forum. Zadanie agencji: popieranie swoich działań konkretnymi wskazówkami pochodzącymi bezpośrednio od Google.
  6. Działania optymalizacyjne mają być przydatne nie tylko dla wyszukiwarki, ale też dla użytkowników strony. Zadanie agencji: wdrożenie strony dostosowanej do urządzeń mobilnych, przyjazna i intuicyjna nawigacja itd.

Podsumowując:

  • Sprawdź czy agencja reklamowa wyraża szczere zainteresowanie Tobą i Twoim biznesem.
  • Sprawdź jej referencje.
  • Poproś o wykonanie odpłatnego audytu technicznego strony i analizy wyników wyszukiwania.
  • Podejmij decyzję.

Zachęcamy do oglądnięcia wideo z powyższymi informacjami:

Źródło: kanał Google Webmasters - https://www.youtube.com/channel/UCWf2ZlNsCGDS89VBF_awNvA

6 komentarzy

  • Klemens Likoń

    Każda firma zajmująca się pozycjonowaniem powinna stosować się do zamieszczonych powyżej w artykule zasad. Wiedza przekazana w sposób zrozumiały i przejrzysty.

    Klemens Likoń niedziela, 17, wrzesień 2017 12:32 Link do komentarza
  • Janek

    Skondensowana wiedza z zakresu pozycjonowania SEO. Ciekawy i przydatny artykuł. Pozdrawiam

    Janek środa, 16, sierpień 2017 17:50 Link do komentarza
  • Tomek

    Bardzo ciekawie i prosto wytłumaczone. Nie jestem dobry w tej dziedzinie ale od razu wszystko zrozumiałem. Super artykuł.

    Tomek środa, 05, lipiec 2017 11:10 Link do komentarza
  • Beneq

    Firmę pozycjonującą najlepiej wybrać po przeanalizowaniu wszystkich punktów SEO, jakie znajdują się w powyższym artykule i wybrać najlepiej spełniającą nasze wymagania. Jest wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem, które polepszają pozycję w rankingu wyszukiwania i odwiedzania naszej strony.

    Beneq sobota, 01, lipiec 2017 20:16 Link do komentarza
  • Anna

    Artykuł w pełni opisuje jak postępować w przypadku poszukiwań firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Sprawdzając firmę pod względem referencji i ich zaangażowania w naszą działalność możemy podjąć decyzję o współpracy z daną firmą.

    Anna poniedziałek, 22, maj 2017 16:23 Link do komentarza
  • Hilary020

    Wybierając firmę pozycjonującą trzeba przeanalizować i skontaktować się w sprawie tych 6 punktów, które są wymagane przy dobrym działaniu SEO. Każda agencja reklamowa ma inne podejście do sprawy. Jeśli są zainteresowani i chętni do pomocy jak najbardziej można rozpocząć z nimi współpracę.

    Hilary020 czwartek, 02, luty 2017 18:19 Link do komentarza

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.