Optymalizacja sklepu internetowego pod SEO

Przez w dniu
biurko z komputerem

Wszystkie działania podjęte w sieci mające związek z zakupami przez internet, płatności, reklamy i promocje to właśnie e-commerce. To szeroko pojęty handel, który swój pełny rozkwit przeżył stosunkowo niedawno. Internet stał się globalnym bazarem, na którym można zaopatrzyć się niemal we wszystkie dobra na świecie.

Od czego zacząć?

Niezależnie od tego, co sprzedajemy oraz jak bardzo niszowa jest nasza branża, powinniśmy rozpocząć od audytu. Pierwszym krokiem zaufanego eksperta będzie wzięcie pod lupę treści i dokładna analiza. Nasz sklep ma szansę zdobyć popularność tylko wtedy, gdy będzie wysoko w wynikach wyszukiwania – większość użytkowników nie szuka informacji lub produktu na dalszych stronach.

Elementy, o które trzeba zadbać

SEO, czyli optymalizacja dla sklepów internetowych jest najważniejszym elementem działań marketingowych w internecie. To najskuteczniejsza metoda generowania sprzedaży, przynosząca realne zyski.

Unikalność

Wyszukiwarka Google ceni treści unikalne. Najczęstszym błędem popełnianym przez pracowników sklepów internetowych jest kopiowanie gotowych opisów produktów, które znalazły się wcześniej na stronie. Zadanie staje się trudne w momencie, gdy nasz sklep zawiera tysiące produktów, jednak nie jest to niemożliwe. Od tego przecież istnieją profesjonalni seo copywriterzy z doświadczeniem. Optymalizacja treści dotyczy nie tylko samych opisów, ale również artykułów pomagających w wyborze zakupów czy wskazówek użytkowania danej grupy produktów.

Frazy

Wprowadzanie słów kluczowych jest kolejnym etapem, który powinniśmy włączyć po unikalnym contencie naszej strony. Jakie słowa kluczowe podniosą twój sklep w hierarchii Google? Dowiesz się tego, posługując się planerem słów kluczowych.

Metaopisy i metatytuły: to one pojawiają się w wynikach wyszukiwania obok naszych linków. Powinny zachęcić naszego klienta kliknięcia i wejścia do naszego sklepu internetowego. Jak w innym przypadku pozna twój produkt?

Lepiej oddać to profesjonaliście

We wszystkim są dwie strony medalu. Zwielokrotnione działania sklepów, które starały się umieścić się wysoko w wynikach pozycjonowania spowodowały, że Google zaostrzyło swoje działania przeciwko praktykom SEO. Karą za nadmierne linkowanie i nadużywanie słów kluczowych powoduje, że zostaje nam narzucony specjalny filtr znacznie obniżający widoczność.

Dlatego nie warto prowadzić samemu działań, jeśli nie mamy w tym doświadczenia. Zaufanie agencji marketingowej, która poprowadzi sklep przez zawiłe meandry internetu zaowocuje przede wszystkim finansowo.

To jak wybrać firmę pozycjonującą znajdziesz w innym naszym artykule – „Jak wybrać firmę pozycjonującą – poradnik od Google„.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zostaw komentarz