Jak poprawić pozycjonowanie strony sklepu internetowego

Przez w dniu
biurko z komputerem

Wszystkie działania podjęte w sieci mające związek z zakupami przez internet, płatności, reklamy i promocje to właśnie e-commerce. To szeroko pojęty handel, który swój pełny rozkwit przeżył stosunkowo niedawno. Internet stał się globalnym bazarem, na którym można zaopatrzyć się niemal we wszystkie dobra na świecie.

Od czego zacząć?

Niezależnie od tego, co sprzedajemy oraz jak bardzo niszowa jest nasza branża, powinniśmy rozpocząć od audytu. Pierwszym krokiem zaufanego eksperta będzie wzięcie pod lupę treści i dokładna analiza. Nasz sklep ma szansę zdobyć popularność tylko wtedy, gdy będzie wysoko w wynikach wyszukiwania – większość użytkowników nie szuka informacji lub produktu na dalszych stronach.

Elementy, o które trzeba zadbać

SEO, czyli optymalizacja dla sklepów internetowych jest najważniejszym elementem działań marketingowych w internecie. To najskuteczniejsza metoda generowania sprzedaży, przynosząca realne zyski.

Unikalność

Wyszukiwarka Google ceni treści unikalne. Najczęstszym błędem popełnianym przez pracowników sklepów internetowych jest kopiowanie gotowych opisów produktów, które znalazły się wcześniej na stronie. Zadanie staje się trudne w momencie, gdy nasz sklep zawiera tysiące produktów, jednak nie jest to niemożliwe. Od tego przecież istnieją profesjonalni SEO copywriterzy z doświadczeniem. Optymalizacja treści dotyczy nie tylko samych opisów, ale również artykułów pomagających w wyborze zakupów czy wskazówek użytkowania danej grupy produktów.

Link do strony

Jednym z ważniejszych parametrów pozycjonowania są linki prowadzące do danej strony. Jest to element obarczony dość sporym ryzykiem, jednak przynieść może zaskakujące efekty. Liczy się tu jakość, nie ilość, o czym warto pamiętać. Jeden dobry link może być skuteczniejszy, niż kilkadziesiąt linków z komentarzy.

Frazy i słowa kluczowe

Wprowadzanie słów kluczowych jest kolejnym etapem, który powinniśmy włączyć po unikalnym contencie naszej strony. Jakie słowa kluczowe podniosą twój sklep w hierarchii Google? Dowiesz się tego, posługując się planerem słów kluczowych. Warto jednak zawsze wcielić się w rolę osoby poszukującej danych treści i wybrać te słowa, które najlepiej oddadzą jej zawartość. Ważny jest dobór fraz i słów kluczowych, a także ich odpowiednie rozmieszczenie w treści strony oraz kodzie całego dokumentu.

Najbardziej liczą się odwiedziny wartościowe. Co to oznacza? Chodzi tutaj o to, by każdy odwiedzający naszą stronę znalazł na niej to, czego szukał. Dobierając słowa kluczowe należy zastanowić się, w jaki sposób wyszukiwana będzie nasza strona przez statystycznego internautę. Bezwzględne postawienie się w jego roli, a nie twórcy swojej strony, będzie kluczowe.

Metaopisy i metatytuły: to one pojawiają się w wynikach wyszukiwania obok naszych linków. Powinny zachęcić naszego klienta do kliknięcia i wejścia na stronę naszego sklepu internetowego. Jak w innym przypadku pozna twój produkt?

Google Keyword Tool

Istnieje wiele narzędzi, które przedstawiają propozycję słów kluczowych. Jednym z nich jest Google Keyword Tool. Idealnie nadaje się ono do tworzenia własnej listy fraz i słów. Jest to narzędzie zawierające wiele przydatnych funkcji i zwracające się do ponad dwustu wynikówi.

Linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne pozwolą zbudować nam tematykę strony, a także wzmocnią treść jej podstron. Liczy się podlinkowanie strony z kilku różnych jej części.

Lepiej oddać to profesjonaliście

We wszystkim są dwie strony medalu. Zwielokrotnione działania sklepów, które starały się umieścić się wysoko w wynikach pozycjonowania spowodowały, że Google zaostrzyło swoje działania przeciwko praktykom SEO. Karą za nadmierne linkowanie i nadużywanie słów kluczowych powoduje, że zostaje nam narzucony specjalny filtr znacznie obniżający widoczność.

Dlatego nie warto prowadzić samemu działań, jeśli nie mamy w tym doświadczenia. Zaufanie agencji marketingowej, która poprowadzi sklep przez zawiłe meandry internetu zaowocuje przede wszystkim finansowo.

To jak wybrać firmę pozycjonującą znajdziesz w innym naszym artykule – “Jak wybrać firmę pozycjonującą – poradnik od Google“.

 

iDanowski B., Makaruk M., Pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Jak to się robi, Gliwice 2007.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zostaw komentarz