Optymalizacja

Przez w dniu

Czym jest optymalizacja?

Optymalizacja to element pozycjonowania. Mimo, że część kolegów z branży się ze mną nie zgodzi jest ona niezbędna przy pozycjonowaniu. Polega ona na wprowadzanie zmian w kodzie pozycjonowanej strony, tak aby była atrakcyjniejsza w oczach wyszukiwarek. Podstawowym założeniem optymalizacji jest nie robienie błędów o jakich mowa na oficjalnym blogu Google.

 

Najczęstsze błędy przy optymalizacji:

  • stare praktyki optymalizacyjne – to co kiedyś było zbawienne, dziś może prowadzić na sam dół, oto przykłady:
    • zbytnie przesycenie słowami kluczowymi;
    • tekst w kolorze tła;
    • tekst bez sensu – przygotowany pod roboty;
    • zlepek słów kluczowych w opisie strony;
  • duplikaty stron – starajmy się unikać powielania tekstu na poszczególnych podstronach naszego serwisu;
  • bez czy z www – na wyszukiwarek strona www.jakaś-strona.pl, a jakaś-strona.pl to dwie różne strony;
  • treści niedozwolone, np. obrażające czyjąś religie – tak, cenzura istnieje 🙂

Jak optymalizować stronę?

Jest kilka elementów o których musimy pamiętać podczas optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe:

  • Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi – to, że nie możemy wstawiać ich za dużo, nie znaczy, że mamy całkiem o nich zapomnieć. Najważniejsze jest zachowanie optymalnej proporcji między słowami kluczowymi, a pozostałym tekstem strony.
  • Stosowanie nagłówków – HTML posiada nagłówki od H1 do H6, należy nimi oznaczać tytuły i podtytuły zgodnie z ich hierarchą. Ważne jest, aby na danej podstronie znajdował się maksymalnie jeden nagłówek najwyższego rzędu czyli H1.
  • Opis ma być dla ludzi – co z tego, że znajdziemy się w pierwszej dziesiątce wyników na najbardziej znane frazy, jeśli opis nie zachęca do odwiedzenia strony?
  • Unikatowe tytuły podstron.
  • Adresy zawierające pozycjonowane słowa kluczowe.
  • Odpowiednie linkowanie wewnątrz strony – o tym, dowiecie się więcej, w osobnym wpisie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zostaw komentarz