Optymalizacja

Czym jest optymalizacja?
Optymalizacja to element pozycjonowania. Mimo, że część kolegów z branży się ze mną nie zgodzi jest ona niezbędna przy pozycjonowaniu. Polega ona na wprowadzanie zmian w kodzie pozycjonowanej strony, tak aby była atrakcyjniejsza w oczach wyszukiwarek. Podstawowym założeniem optymalizacji jest nie robienie błędów o jakich mowa na oficjalnym blogu Google.
Najczęstsze błędy przy optymalizacji:
- stare praktyki optymalizacyjne – to co kiedyś było zbawienne, dziś może prowadzić na sam dół, oto przykłady:
- zbytnie przesycenie słowami kluczowymi;
- tekst w kolorze tła;
- tekst bez sensu – przygotowany pod roboty;
- zlepek słów kluczowych w opisie strony;
- duplikaty stron – starajmy się unikać powielania tekstu na poszczególnych podstronach naszego serwisu;
- bez czy z www – na wyszukiwarek strona www.jakaś-strona.pl, a jakaś-strona.pl to dwie różne strony;
- treści niedozwolone, np. obrażające czyjąś religie – tak, cenzura istnieje 🙂
Jak optymalizować stronę?
Jest kilka elementów o których musimy pamiętać podczas optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe:
- Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi – to, że nie możemy wstawiać ich za dużo, nie znaczy, że mamy całkiem o nich zapomnieć. Najważniejsze jest zachowanie optymalnej proporcji między słowami kluczowymi, a pozostałym tekstem strony.
- Stosowanie nagłówków – HTML posiada nagłówki od H1 do H6, należy nimi oznaczać tytuły i podtytuły zgodnie z ich hierarchą. Ważne jest, aby na danej podstronie znajdował się maksymalnie jeden nagłówek najwyższego rzędu czyli H1.
- Opis ma być dla ludzi – co z tego, że znajdziemy się w pierwszej dziesiątce wyników na najbardziej znane frazy, jeśli opis nie zachęca do odwiedzenia strony?
- Unikatowe tytuły podstron.
- Adresy zawierające pozycjonowane słowa kluczowe.
- Odpowiednie linkowanie wewnątrz strony – o tym, dowiecie się więcej, w osobnym wpisie.