RankBrain, czyli sztuczna inteligencja na usługach wyszukiwarki Google
Kilka dni temu największa na świecie agencja prasowa Bloomberg podała, że w algorytmie wyszukiwarki Google zastosowano Sztuczną Inteligencję o nazwie RankBrain. Ma to być trzeci najważniejszy, spośród setek, czynników wpływających na określenie pozycji stron w wyszukiwarce. Jego zadaniem jest ułatwienie interpretacji niejednoznacznych i niejasnych zapytań.
Jak działa RankBrain?
Według Grega Corrado z Google RankBrain ma działać podobnie do ludzkiego przeczucia. Ma zgadnąć co użytkownik miał na myśli i dzięki temu przedstawić trafniejsze wyniki. Przykładem może być wpisanie frazy “samochody”. Rank Brain ma za zadanie pomóc w określeniu, czy chodziło o galerię ze zdjęciami, strony komisów, czy może salonów samochodowych. Jak podaje Bloomberg, algorytm ten nie jest aktualizowany na bieżąco, lecz raz na jakiś czas.
Od kiedy działa RankBrain?
Każdego kto boi się wielkich zmian w wynikach wyszukiwania muszę uspokoić, że zmiany zostały wprowadzone już na początku roku 2015, również w Polsce. Potwierdza to brak znaczących zmian w wynikach wyszukiwania w ostatnim czasie, jak również Gary Illyes z Google, który stwierdził żartobliwie, że “wasza magia SEO może współpracować z RB”.
Możemy się więc spodziewać, że zapowiadana od dłuższego czasu aktualizacja o nazwie Pingwin przyniesie dużo więcej zamieszania.