Wygląd karty produktów sklepu internetowego
Przejrzysta i nasycona najważniejszymi dla klienta informacjami. Taka w skrócie powinna być karta produktu. Odpowiednia forma karty produktów zainteresuje klienta dostępnym w Twoim sklepie internetowym towarem, a co najważniejsze, sfinalizuje transakcję. Co powinna zawierać karta produktów w sklepie internetowym? O tym już dziś!
Jaka rolę w sklepie internetowym pełni karta produktów?
Karta produktów to kluczowy element każdego sklepu internetowego. Internauci chcę, aby przebywanie w sklepie internetowym było zbliżone do robienia zakupów w sklepie stacjonarnym. Klient pragnie oglądać produkty i przemieszczać się między regałami. Zależy mu na tym, aby znaleźć to co potrzebuje. Odpowiednio skonfigurowana karta produktów służy nie tylko klientowi, ale także algorytmom Google.
Zadaniem karty produktów jest dostarczenie klientowi informacji związanych z produktami, a także zachęcenie go do dokonania zakupu. Decydujący wpływ na sfinalizowanie transakcji przez klienta ma sposób rozmieszczenia poszczególnych elementów karty produktów oraz zastosowana forma prezentacji. Karta produktowa pełni rolę towaru, który w sklepach stacjonarnych widoczny jest na półkach. Jest ona wizytówką oferowanego produktu. Zatem warto, aby była wyjątkowa.
Podstawowe element karty produktów w sklepie internetowym
Karta produktów powinna być maksymalnie dopracowana. Ważne, aby zamieścić szczegółowy opis produktów i zdjęć. Odpowiednio stworzona będzie skutecznym narzędziem maksymalizującym sprzedaż produktów. Precyzyjna forma prezentacji sprawi, że wszelkie niezbędne informacje jakie oczekuje klient przed podjęciem decyzji o dokonaniu zakupu, trafią do niego.
Nazwa produktu
To istotna, a niestety, bardzo często zaniedbywana kwestia. Nazwa produktu pełni niezwykle ważną role w sklepie internetowym. Musi być duża, widoczna, spójna, krótka, klarowna, a jednocześnie mówić możliwie wiele o produkcie. Powinna zawierać oznaczenie danego modelu oraz parametry, jak chociażby wielkość czy barwę. Klient powinien wiedzieć, czego dotyczy konkretna karta produktów.
Zdjęcia produktu
Prezentacja produktu jest kluczowa. Składa się na nią tak opis produktu jak i zdjęcie. Większość z nas jest wzrokowcami – kupujemy oczami – a szczegółowe i profesjonalne zdjęcia są w stanie zaspokoić ciekawość klienta i zaprezentować Twój produkt z każdej strony.
- Packshoty to zdjęcia dostępnych produktów na białym tle. Prezentują daną rzecz w całej okazałości.
- Zdjęcia robocze – na ogól wykonane w otaczającym środowisku – na przykład na białej ścianie.
- Zdjęcia kontekstowe – poruszają wyobraźnię klienta. Zdjęcie pokazuje produkt w konkretnej kompozycji i użytkowaniu.
Opis produktu
Opis musi być oryginalny, nieszablonowy i trafić do klienta. Wiralowa treść potrafi zdziałać cuda i sprawić, że oferowane produkty „rozejdą się” w mgnieniu oka. Warto stwarzać opisy, które niosą ze sobą pozytywne emocje i humor. Dobre skojarzenie z Twoim sklepem internetowym może stać się gwarancją sukcesu. Poza tym unikalna treść opisu produktu – wpłynie na pozycje Twojego sklepu w wyszukiwarkach.
Niezbędne informacje
Klient powinien mieć dostęp do ważnych informacji. Już na etapie tworzenia karty produktów trzeba o tym pamiętać. Do istotnych informacji warto zaliczyć:
- cenę;
- czas dostawy;
- informacje o promocji;
- dostępność produktu.
Wszelkie zamieszczone informacje powinny zostać dostosowane do specyfiki branży w jakiej działasz.
Cena produktu
Poza nazwą, cena – to informacja pożądana przez klientów. Wiadomo im niższa cena, tym bardziej atrakcyjna staje się oferta. Dodatkowo powinna być ona aktualna. Nie może być sytuacji,w której klient po przejściu do płatności dowiaduje się, że musi zapłacić więcej – i nie jest to związane z kosztami przesyłki.
Cena powinna być dynamiczna – wskazana jest reakcja na wszelkie dostępne bony rabatowe i promocje. Klient nie może zostać negatywnie zaskoczony, bo zapewne więcej nie wróci do Twojego sklepu na zakupy.
Przycisk umożliwiający dodanie produktu do koszyka
Aby skutecznie przeprowadzić klienta przez cały proces zakupowy Twój sklep internetowy powinien posiadać przemyślane przyciski zachęcające do akcji – CTA. Jednym z takich przycisków jest przycisk dodaj do koszyka, czy kup teraz. Przycisk taki musi być:
- widoczny – odpowiedniej wielkości i barwy;
- umieszczony najlepiej w połowie karty produktowej;
- zawierać tekst informujący klienta o jego zastosowaniu;
- przetestowany – pod wieloma kolorami i rodzajami czcionek.
Niekiedy warto zastosować tuż obok przycisku informację na przykład „ostatnie egzemplarze”, co zmotywuje osobę zainteresowaną zakupem do podjęcia szybszej decyzji.
Parametry w karcie produktu
Powinny być czytelne i najwyższej jakości. Wszelkie użyte kolory produktów i rozmiary czcionek muszą być widoczne. Potencjalny klient nie będzie zainteresowany całą stroną zlanego w całość tekstu. Dla niego liczy się krótki, zwięzły tekst z najważniejszymi informacjami. Dużo nie znaczy lepiej. Pamiętajmy o tym.
Promocja?
O tak – dobra promocja zawsze działa. Interesującą formą uatrakcyjnienia sprzedaży jest promocja czasowa. Licznik wskazujący czas odlicza minut zbliżających się ku końcowi promocji. Zabieg taki, bez wątpienia wzbudzi chęć natychmiastowego zakupu.
Opinie
Warto pokazywać opinie o danych produktach, gdyż konsumenci maja wiele pytań i wątpliwości. Zamieszczone opinie mogą dostarczyć potencjalnemu klientowi niezbędne informacje, które pozwolą osobie zainteresowanej podjąć decyzje o zakupie. Opinie w bardzo dużym stopniu wpływają na decyzję zakupowe internautów. Ponadto oddziałują na pozycję strony. Zamieszczone na Twoim sklepie internetowym komentarze i opinie sprawią, że treści staną się unikalne.
Karta produktu daje szereg możliwości. Tak naprawdę chodzi o to, aby skutecznie przemyśleć formę jej skonstruowania. Pomysłowość pożądana! 90 sekund – tyle potrzeba klientowi na podjęcie decyzji o zakupie. Spraw, aby została ona podjęta w Twoim sklepie internetowym.