Blog internetowy firmy – czy robisz to dobrze?

Przez w dniu
Wpis w panelu

Wizytówka firmy w internecie jeszcze do niedawna opierała się na prostej stronie www zawierającej kilka zdjęć oraz podstawowe informacje. Dostrzegając potencjał jaki daje sieć, wiele firm poszło o krok dalej tworząc galerie, sklepy, poradniki, a nawet blogi.

Wytyczne dla blogów od Google

Google, jak nikt inny wprowadza standardy, które wszyscy ochoczo wcielają. Chodzi o to, aby zostać jak najlepiej ocenionym przez algorytm. Na liście punktowanych rzeczy znalazły się również blogi, a dokładniej treści jakie się dzięki nim udostępnia.

Długość artykułów

Optymalna długość artykułów to około 3000 znaków ze spacjami. Jednak jeśli temat wyczerpiemy po 2500 znakach nie ma sensu doklejać średnio pasującej treści. Dla czytelnika najważniejsze jest zawarta w artykule porada, która go interesuje.

Tematyka

Artykuły powinny poruszać tematy związane z branżą. Najlepiej jeśli są to rozwiązania na problemy wyszukiwane przez użytkowników. Oczywiście wpłynie to nie tylko na częstsze odwiedzanie strony przez internautów, ale też na ranking w Google.

Grafika do artykułów

Bardzo dobrze, nie tylko ze względu na czytelnika, ale też na UX Google, wpływa obecność grafiki na stronie internetowej. Warto wybierać zdjęcia nawiązujące do treści. O wiele lepiej są punktowane oryginalne, własne grafiki, niż te dostępne na darmowych stronach. Jakość oraz rozmiar zdjęcia także mają znaczenie.Sowa na ognistym tle

Czym jest EAT

Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness od 2018 roku zastępują słowo „jakość” w Google. To odpowiedź na nadmierną produkcję niskowartościowej treści na stronach internetowych. Często były to kopiowane praktycznie całe artykuły, łącznie z błędami. Obecnie wyżej punktowane w Google są treści tworzone przez profesjonalistów z danym wykształceniem. Artykuły medyczne będą musiały być podpisane przez osoby zajmujące w medycynie konkretne stanowiska (naukowca, lekarza, pielęgniarki). Wojna z popularnymi fake newsami i mało konkretnymi poradami trwa w najlepsze.

Twój bloger twoim atutem

Autorytet osoby piszącej ma wpływ na ocenę publikowanej treści. Poza tym osoba zajmująca się danym tematem na co dzień, w formie pracy jak i hobby, nie dopuści do opublikowania artykułu z błędami merytorycznymi. Autor artykułów szczycący się wysokim autorytetem podnosi jakość strony. Tak więc blog o zdrowiu powinna prowadzić osoba z wykształceniem medycznym. Oczywiście to wszystko będzie miało wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.Lekarz z tabletem w ręce

Blog dla ludzi

W całym tym zamieszaniu cel jest jeden. Ułatwienie użytkownikom znalezienia konkretnych, wysokiej jakości informacji na dany temat. Ma w tym pomóc opisane powyżej EAT. Jednak, najważniejsze w tym wszystkim jest przyciągnięcie uwagi czytelnika.

Jak ktoś ma trafić na bloga

Stworzenie samej treści i opublikowanie jej, to jeden z elementów. Jednak musi być stworzona cała sieć która odsyła do tego konkretnego artykułu. W tym celu pomocny będzie profil w mediach społecznościowych. Poza tym wiadomość o wartościowych, eksperckich tekstach niesie się sama. Jest to może rozłożone w czasie, ale warte uwagi.Portale społeczne

Blog to czas dla twoich klientów

Pisząc bloga nie tylko sprawiasz że jesteś bardziej wiarygodny. Wartościowa treść tworzy aurę dobrego produktu. Komentarze czytelników są też dobrym wskaźnikiem dla nas, czy robimy dobrze naszą pracę, co możemy poprawić. Często też ludzie podrzucają w nich tematy, które chcą widzieć na naszym blogu. Także nieprzychylne komentarze łatwiej nam będzie ogarnąć na „własnym podwórku”.

Jak sprawić, aby łatwo się czytało

Jednym z najważniejszych kwestii dla czytelnika jest używanie prostego języka. Uzyskanie tytułu profesora nie jest jednoznaczne z umiejętnością przekazywania wiedzy w sposób zrozumiały dla każdego. Dlatego postawmy na artykuły:

  • proste słownictwo – bycie ekspertem to połowa sukcesu, sztuką jest przekazać wiedzą laikowi;
  • wysycenie czasownikami – łatwiej się czyta;
  • konkrety – nie owijajmy w bawełnę bo to zniechęca;
  • urozmaicenia treści za pomocą grafiki, wypunktowanych list (jak ta);
  • czcionka – powinna być prosta i ułatwiająca czytanie;
  • przejrzystość – nie ma nic gorszego dla czytelnika na blogu jak wyskakujące okienka, które ciężko zamknąć.

Wykorzystać potencjał bloga to nie tylko stworzyć treści poparte autorytetem, przydatne dla internautów. To także sposób na przekierowanie czytelników na podstrony, do określonej oferty, na stronę sklepu internetowego, czy konkretnego produktu.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zostaw komentarz