Jak poprawić pozycję strony w Google – o reklamie w wyszukiwarkach

Wyszukiwarka zajmuje bardzo istotne miejsce w wymiarze komunikacji on-line. Jest to miejsce na tyle ważne i interesujące, że utworzono specjalny termin – Serch Engine Marketing, czyli „marketing internetowy w wyszukiwarkach”.
Czym w ogóle jest wyszukiwarka?
Wyszukiwarka to algorytm, który umożliwia przeszukiwanie dostępnych w sieci zasobów, przy pomocy specjalnego programu informatycznego. Istota tego narzędzia uzależniona jest od kilku przesłanek.
Najważniejszą z nich jest ta dotycząca nieograniczonych zbiorów informacji, które dostępne są w sieci. Zasoby te stale ulegają zmianie – dodawane są nowe wiadomości, z kolei stare usuwane albo modyfikowane. Wszystko to powoduje utrudnienie dotarcia do konkretnych, wyszukiwanych przez internautę informacji.
Korzyści korzystania z wyszukiwarek internetowych
Najprostszym rozwiązaniem byłoby posiadanie konkretnego adresu strony internetowej. Jednak taka możliwość dotyczy bardzo znikomej ilości sytuacji. O wiele częściej internauci wyszukują informacji w ciemno. I właśnie rozwiązaniem tego problemu są wyszukiwarki. To one pozwalają stanąć użytkownikom w nowej pozycji względem reklamujących się w sieci firm.
Internauci wyszukują treści na podstawie własnych potrzeb, wartości i preferencji. To oni decydują o tym, co chcą wyszukać i ile na to poświecą czasu. To wszystko sprawia, że wyszukiwarki są równie często wykorzystywaną usługa internetową, co poczta elektroniczna (o jej zaletach możesz przeczytać tutaj).

Źródło: pexels.com
SEM
Komunikacja w sieci nie może opierać się wyłącznie na stworzeniu i regularnym aktualizowaniu strony internetowej, posiadaniu profilu w social mediach, czy utrzymywania kontaktów z klientami przez wiadomości e-mail. Poza tym wszystkim każda strona powinna być obecna w serwisach wyszukiwawczych. Reklama w wyszukiwarkach musi współgrać z pozostałymi działaniami komunikacyjnymi.
Wyszukiwarki to najpopularniejsze narzędzia do odnajdywania informacji w sieci. I nie ma się co dziwić, gdyż umożliwiają one znalezienie konkretnych treści w zaledwie kilka sekund.
Do najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce należą:
- Google – 96,58%
- Yahoo – 1,59%
- Bing – 1,16%
- DuckDuckGo – 0,23%
- Interia Katalog – 0,16%
- Yandex RU- 0,08%.

Źródło: gs.statcounter.com
Biorąc pod uwagę wyszukiwarki międzynarodowe na podium królują:
- Google – 85,83%
- Baidu – 10,81%
- Yahoo – 1,30%
Pozycjonowanie stron pod wyszukiwarki
Marketing internetowy w wyszukiwarkach to jedna z najtańszych form reklamy w sieci. System reklamy pozwala na analizę i dokładny pomiar skuteczności działań. Właściwie użyte narzędzia pozwolą śledzić ruch na stronie, poznać charakter i styl zachowywania się użytkowników, a także decyzje jakie podejmują.
Na reklamę w wyszukiwarkach składa się:
- pozycjonowanie i optymalizacja strony – o czym więcej przeczytać można w naszym artykule „Jak poprawić pozycjonowanie strony sklepu internetowego?”;
- kontekst reklamy w wyszukiwarkach;
- systemy płatności;
- formy kierowania reklamy do odbiorców;
- metody oceny skuteczności działań.
Pozycjonowanie i optymalizacja stron określana jest terminem Search Engine Optimization – SEO.
Co wpływa na to, że strona zyskuje wysoką pozycję?
Zajęcie możliwie najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania jest funkcją algorytmu, opracowanej strategii oraz jakości strony internetowej. Na jakoś strony wpływa między innymi:
- charakter i ilość linków;
- technologia wykonania;
- język;
- dostępny system nawigacji;
- mechanizm zarządzania treścią;
- całościowa architektura strony;
- poruszanie się po serwisie.
Strona powinna być interesująca, „przyjazna” dla wyszukiwarki i co istotniejsze, użyteczna dla internauty.
To właśnie na podstawie zawartości strony i słów kluczowych, specjalnie skonstruowany algorytm pozycjonuje poszczególne strony www w danej kolejności.
Warto mieć na względzie wszystkie poszczególne elementy wpływające na pozycjonowanie, a najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom.
Wysoka pozycja serwisu dotrze do większej ilości odbiorców, którzy potencjalnie zainteresowani będą ofertą firmy, co w konsekwencji przełoży się na wzrost zysków.