Jak podnieść pozycję sklepu w Google

Przez w dniu
Prowadzenie bloga internetowego

Prowadząc sklep internetowy musimy liczyć się nie tylko z konkurencją, która wyrasta w sąsiedztwie, ale też z tą z całego kraju. Szansą na lepsze wyniki niekoniecznie musi być lepsza oferta cenowa. Wcześniej należy wykorzystać inne narzędzia do budowania swojej pozycji w Google.

Wyszukiwarka internetowa

W naszym kraju najbardziej popularną wyszukiwarką internetową jest Google. Dlatego wszystkie strony są budowane i pozycjonowane pod nią właśnie. Jest kilka aspektów, które wpływają na to czy dana strona wyświetla się na pierwszej karcie wyników czy na kolejnej.

Trafność wyników wyszukiwania

Wpisując frazę w okno wyszukiwarki za chwilę dostajemy wynik w postaci stron, które mają najbardziej dopasowaną treść do naszego zapytania. Im bardziej skomplikowana, dłuższa fraza zapytania, tym mniej jest tych stron i pojawiają się wyniki całkiem inne, niż na ogólne zapytanie.

Przetestujmy wyszukiwanie na mniej i bardziej złożone frazy

Powiedzmy hipotetycznie, że szukamy sklepu internetowego z butami skórzanymi wyrabianymi w Polsce. Wpisując frazę „buty” na pierwszej pozycji pojawia się nam sklep Renee.pl, kolejna Zalando.pl i tak dalej, a wyników mamy 11 mln. To jest stan na dzień 31.07.2018.

 

Wyniki wyszukiwania frazy „buty”

 

Teraz jednak określimy bardziej dokładnie nasze zapytanie i wpiszemy frazę „sklep internetowy z butami skórzanymi wyrabianymi w Polsce”. Wyników jest o wiele mniej, ledwo 99 K. Na pierwszej stronie sklepy takich marek, o których nie słyszeliśmy nawet, np. Arkado.pl czy Neścior.com.

 

Wyniki wyszukiwania frazy złożonej.

Czym się różnią te dwa wyniki

A teraz porównamy sobie po kolei oba wyniki:

  • wyniki – liczba 11 mln a 99 K to jest ogromna różnica, tak to jest nasza konkurencja;
  • sklepy – w pierwszym wypadku są to sklepy z ogromnym asortymentem i jeszcze większym kapitałem;
  • asortyment – w przypadku drugiego wyniku jest on bardziej ograniczony do miejsca, rodzaju;
  • opis produktów – w obu przypadkach mamy opisany każdy produkt (w tym wypadku but) tylko w przypadku tego drugiego zapytania wyświetliły nam się wyniki, gdzie fraza „but skórzany produkowany w Polsce” powiela się częściej na danej stronie.

Jak w takim wypadku przełożyć to na nasz sklep

Jak widać sklepy o całkiem niewielkim asortymencie wykorzystały niszę rynkową oferując klientom obuwie skórzane produkowane u nas. Jak jeszcze porównamy ceny to się okazuje, że są całkiem dobre, modele też ładne.

Oferujemy klientom dany produkt to ich o tym informujmy

I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jeśli oferujemy dany produkt to informujmy o tym klienta. Sama fraza „buty” nie wystarczy. Dlatego prowadząc sklep internetowy należy nie tylko opisywać każdy produkt, ale także postarać się o zawarcie w opisie najistotniejszych dla klienta kwestii. To właśnie te frazy będą naszym biletem wstępu.

Im więcej treści na stronie tym lepiej

Budując content czyli treść na stronie patrzmy zawsze na jej jakość. Błędy ortograficzne, skopiowane opisy ze strony producenta i już nasz ranking w Google spada. Również merytoryka treści ma znaczenie pod kątem przydatności dla użytkowników. Dobrym rozwiązaniem dla budowania pozycji jest prowadzenie bloga branżowego. Nie wierzycie? To proszę bardzo blog Allegro.pl

 

Blog Allegro.

 

W biznesie jest taka zasada, że jak coś działa to znaczy, że należy z tego korzystać. Widocznie musi być duża siła budowania pozycji w Google za pomocą bloga, że nawet tak duży portal internetowy postanowił w niego zainwestować.

Samo założenie sklepu nie wystarczy aby osiągnąć zadowalające wyniki sprzedaży. Jeśli nie będziemy się rozwijać oraz wypełniać sklep odpowiednią treścią także graficzną, jest obawa, że ktoś to wykorzysta i odbierze nam potencjalnych klientów. Budowanie treści na stronie to inwestycja o długofalowej stopie zwrotu. Istotne jest także systematyczne dodawanie nowych treści czy grafik. To także jest indeksowane na plus przez Booty Google.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zostaw komentarz